ویژگی های مدرسه ی ما

  • استفاده از تکنولوژی آموزشی هوشمند
  • تقویت مهارت های خلاقیت ، ابتکار و نوآوری
  • تعمیق یادگیری با آموزش تفکر محور
  • تقویت اعتماد به نفس و پرسشگری و اندیشه ورزی
  • آموزش مهارت های اجتماعی و مسئولیت پذیری

چرا مدرسه ما ؟

  • کادری مجرب و توانمند
  • خدمات مشاوره ای و آموزش خانواده
  • نشست های هفتگی آموزگاران و اولیاء
  • کلاس های فوق برنامه (قران و رباتیک و …)
  • آموزش بهداشت فردی و اجتماعی
  • اردوها و بازدیدهای هدفمند علمی ، فرهنگی و تفریحی
  • سرویس رفت و برگشت

فوق برنامه ها

  • مکانیک و رباتیک
  • فلسفه برای کودکان(فبک – P4C)
  • هنر و نقاشی
  • توسعه سواد خواندن(PIRLS)
  • ریاضی تکمیلی
  • آزمایشگاه علوم

اهداف مدرسه

مؤسسه آموزشی و علمی فرهنگی ره پویان با فراهم نمودن بستر مناسب در جهت شناخت استعداد های نوآموزان و دانش آموزان خویش ، شروع به فعالیت نموده و اهتمام ویژه ای به نوآوری ، خلاقیت ، پرورش و شکوفایی مهارت های ذهنی و عملی دارد تا آنان را آماده  ورود  به دنیای پرشتاب امروزی نماید.

tree
rahpooyan school

درباره مدرسه

دبستان “هوشمند”ره پویان وابسته به موسسه آموزشی ، علمی وفرهنگی ره پویان( تأسیس ۱۳۸۴ و افتتاح هنرستان ره پویان صنعت) با بهره گیری از تجارب آموزشی ، تربیتی و مدیریتی در حوزه آموزش و پرورش از سال تحصیلی ۱۳۹۲ آغاز به کار نموده و هم اکنون در فضایی در حدود ۶۰۰ مترمربع و با ۱۸ کلاس درسی و با امکانات فضای اختصاصی ورزشی مجهز به میز پینگ پنگ، فوتبال دستی و سایر تجهیزات تفریحی -ورزشی ، دوربین های مدار بسته ، کارگاه رباتیک، آزمایشگاه ، کلاس های هوشمند ، نمازخانه ، سالن غذاخوری ، حیاط و آبخوری و سرویس بهداشتی مجزا ، محوطه صبحگاه اختصاصی و آموزشگاه زبان و … مشغول ارائه خدمات می باشد.

فعالیت های آموزشی

  • آموزش مفهومی دروس با استفاده از ابزار کمک آموزشی

                    (دست سازه ی آموزگار یا دانش آموز – آماده ی شرکتی)       

  • استفاده از تخته هوشمند در کلاس ها به همراه محتوای الکترونیکی مناسب
  • تدوین کتاب کار و تمرین های آدینه برای تمامی پایه ها جهت تعمیق یادگیری
  • تدریس تخصصی درس قرآن توسط مربی متخصص علوم قرآنی
  • تدریس تخصصی درس ورزش توسط مربی متخصص در سالن ورزشی استاندارد
  • تدریس بخش رایانه درس کار و فناوری در هنرستان ره پویان صنعت

                   (مجهز به سایت رایانه ای با سیستم های به روز)                     

  • ارزشیابی مستمر

        (مدادکاغذی- عملکردی – شفاهی – کنفرانس – کارگروهی – تحقیق ، پژوهش و آزمایش) 

  • گزارش کتبی ماهانه وضعیت درسی و انضباطی دانش آموزان به اولیای محترم
  • شرکت در جشنواره ها

             (نویسنده کوچک  اندیشمند فردا- طرح جابربن حیان- تولید محتوای الکترونیکی و … )

IMG_7613
photo_2019-02-05_13-55-09
فعالیت های فوق برنامه
robot2

رباتیک

  • تقویت مهارت دست ورزی
  • تقویت هوش و خلاقیت
  • تقویت قدرت تمرکز و تجسم فضایی
  • تقویت هماهنگی حواس و عضلات دست
  • کاربردی نمودن مفاهیم علوم و ریاضی
  • آشنایی با مباحث مکانیک-  الکترونیک و برنامه نویسی رباتیک
IMG_۲۰۱۹۰۲۱۷_۱۰۰۶۵۸

فلسفه برای کودکان(فبک – P4C)

  • گسترش دایره لغات و واژگان
  • تقویت اعتماد به نفس کودکان
  • تقویت تفکر انتقادی ، خلاق و مراقبتی
  • تقویت روحیه پرسشگری و اندیشه ورزی
  • تقویت مهارت گوش دادن فعال
  • تقویت روحیه نقدپذیری و گفتگوی منطقی و مستدل
  • آموزش بهداشت روان

هنر

  • آموزش مبانی رنگ شناسی
  • آموزش صحیح به دست گرفتن قلم
  • تقویت زیبانویسی حروف و واژگان
  • تقویت قدرت تمرکز و تجسم فضایی
  • تقویت هماهنگی چشم و دست
  • تشویق به خلق آثار هنری با تقویت حس زیبا شناختی

توسعه سواد خواندن (PIRLS)

مطالعه‌ بين‌المللي‌ پيشرفت‌ سواد خواندن‌ يك‌ برنامه‌ ابتكاري‌ براي‌ ارزيابي‌ توانايي‌ خواندن‌ كودكان‌ در پايه‌ي‌ چهارم‌ ابتدايي‌ است‌ كه‌ چهل‌ كشور از سراسر جهان‌ در آن‌ شركت‌ دارند.
لايه‌ها و ابعاد يادگيري‌ خواندن‌ در اين‌ مطالعه‌ عبارت‌ است‌ از:
– تمركز و بازيابي‌ اطلاعات‌ خاص‌ 
– استخراج‌ صريح‌ اطلاعات‌ 
– تلفيق‌ و تفسير اطلاعات‌ و انديشه‌ها 
– بررسي‌ و ارزيابي‌ ويژگي‌هاي‌ متن‌
هدف‌ مطالعه‌
هدف‌ مطالعه‌ پرلز (PIRLS) كمك‌ به‌ بهبود فرآيند ياددهي‌ ـ يادگيري‌ در قلمرو “سواد خواندن‌” دانش‌آموزان‌ است‌. اين‌ دانش‌آموزان‌ به‌ عنوان‌ نماينده‌هاي‌ منتخب‌ كشورها، از نظر سواد خواندن‌ آزمون‌ در مقايسه‌ با دانش‌آموزان‌ ساير كشورها مورد مقايسه‌ قرار خواهند گرفت‌. به‌ عبارت‌ ديگر، هدف‌ فراهم‌ كردن‌ اطلاعات‌ لازم‌ در بارة‌ پيشرفت‌ سواد خواندن‌ دانش‌آموزان‌ در سطح‌ بين‌المللي‌ و تحت‌ شرايط‌ و امكانات‌ خاص‌ هر يك‌ از كشورها است‌.

تعريف‌ سواد خواندن‌ و ابعاد آن‌
“سواد خواندن‌ ” يكي‌ از مهمترين‌ تواناييهايي‌ است‌ كه‌ دانش‌آموزان‌ در طول‌ يادگيريهاي‌ خود در سالهاي‌ اوليه‌ دبستان‌ كسب‌ مي‌كنند، و اين‌ توانايي‌ در رشد عقلاني‌ اجتماعي‌ و عاطفي‌ هر كودك‌ نقش‌ مؤثر دارد. و اساس‌ يادگيري‌ آنها را در ديگر موضوع‌ها را فراهم‌ مي‌سازد. توانايي‌ و مهارت‌ خواندن‌، كودكان‌ را قادر مي‌سازد كه‌ بتوانند در جامعه‌ خويش‌ به‌ طور فعال‌ و آگاهانه‌ مشاركت‌ داشته‌ باشند. تعريف‌ سواد خواندن‌ براساس‌ پرلز چنين‌ است‌: “توانايي‌ ساخت‌ معنا و درك‌ مطلب‌ و استفاده‌ و كاربرد شكل‌هاي‌ متفاوت‌ زبان‌ نوشتاري‌ مورد نياز جامعه‌ و ارزشمند براي‌ فرد” .
در اين‌ پروژه‌، سواد خواندن‌ از سه‌ جنبه‌ زير مورد مطالعه‌ قرار مي‌گيرد:
۱ـ فرايند درك‌ مطلب‌
۲ـ هدفهاي‌ خواندن‌
۳ـ رفتارها و نگرش‌هاي‌ خواندن‌

Pirls1
PIRLS1

فعالیت های پرورشی

  • اجرای مراسم صبحگاه

              (سلام و احوال پرسی – نظام جمع – تلاوت آیاتی از قرآن کریم – هم خوانی سرود ملی)

  • (ذکر حدیثی از ائمه اطهار(ع) – دعای  امام زمان (عج) – نرمش صبحگاهی
  • برگزاری و گرامی داشت مناسبت های ملی و مذهبی

            ( مراسم بازگشایی – محرم – روزدانش آموز – هفته وحدت -جشن یلدا – دهه فجر – عید نوروز و…)

  • برگزاری اردوهای علمی و فرهنگی وتفریحی

            (موزه ها- کارخانه ها – باغ وحش – برج ها – شهر بازی – پارک ها -سیرک- سینما)

  •  اقامه نماز جماعت و برگزاری زیارت عاشورا 
  • آماده سازی دانش آموزان برای مسابقات(علمی- پژوهشی- فرهنگی هنری و ورزشی )                     
  • برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی هنری درون مدرسه ای
  • برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی
  • استعداد یابی و آماده سازی دانش آموزان مستعد جهت سرود ، تئاتر، نویسندگی ، ورزشی و …
IMG_7569
IMG_4485

افتخارات

  • کسب رتبه اول کشوری در چهارمین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی رشد
  • کسب رتبه اول کشوری در مسابقات رباتیک نادکاپ دانشگاه شریف
  • کسب مقام اول و دوم و سوم جنگجوی سبک و سنگین نادکاپ شهریار
  • کسب مقام اول و دوم پارک نوری نادکاپ شهریار
  • کسب رتبه برتر در جشنواره نویسنده کوچک
  • کسب رتبه اول شطرنج منطقه ۹ تهران در سال ۹۷
  • قبولی دانش آموزان در مدارس خاص ( البرز ماندگار و نمونه دولتی اسوه)
  • کسب رتبه سوم سرود در منطقه ۹ تهران در سال ۹۷
  • کسب رتبه سوم سرود در منطقه ۹ تهران در سال ۹۸
  • راهیابی دانش آموزان به مرحله کشوری المپیاد ریاضی کودکان ایران
  • چاپ قصه دانش آموز ره پویانی در کتاب قصه های منتخب منطقه ۹ تهران
 
 
arshia

ابتکارات

  • راه اندازی رادیو ره پویان
  • شناسایی و آموزش دانش آموزان مستعد در زمینه گویندگی

        (جهت گویندگی اخبار ره پویان و قصه گویی برای بارگذاری در کانال دبستان)

  • راه اندازی بازارچه خیریه به نفع کودکان نیازمند
  • استفاده از لباسهای محلی اقوام ایرانی در مراسم ها

          (آشنایی بیشتر با نقاط مختلف ایران عزیز)           

  • اعزام پیک های ره پویان با لباس محلی به منطقه و مدارس
  • برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشیِ ورزشها و بازیهای بومی محلی

       (هفت سنگ – زوبازی  – طناب کشی – قلعه بازی و…)         

  • اجرای طرح یک کتاب و یک مهارت

        (ترویج کتاب خوانی ،خلاصه نویسی ، انشای صحیح و مهارت زندگی)

  • تشکیل کلاس تقویتی رایگان حضوری و رفع اشکال تلفنی

بهداشت و سلامت

  • آموزش نکات بهداشت فردی برای داشتن بدنی سالم

      بدن سالم منجر به شهروند سالم ، جامعه سالم و محیط زیست سالم خواهد شد

  • طرح وارنیش توسط متخصصین مرکز بهداشت
  • آشنایی با بیماری های واگیردار و راه های مقابله با آنها
  • آموزش بهداشت دهان و دندان
  • آموزش اهمیت ویتامین ها و کلسیم
  • معاینات پزشکی

      ( سلامت عمومی بدن – بینایی و شنوایی  سنجی-اندازه گیری قد و وزن و ناهنجاری های اسکلتی)

  • آموزش هرم غذایی