قبل
بعدی

ویژگی های مدرسه ی ما

  • استفاده از تکنولوژی آموزشی هوشمند
  • تقویت مهارت های خلاقیت ، ابتکار و نوآوری
  • تعمیق یادگیری با آموزش تفکر محور
  • تقویت اعتماد به نفس و پرسشگری و اندیشه ورزی
  • آموزش مهارت های اجتماعی و مسئولیت پذیری

چرا مدرسه ما ؟

  • کادری مجرب و توانمند
  • خدمات مشاوره ای و آموزش خانواده
  • نشست های هفتگی آموزگاران و اولیاء
  • کلاس های فوق برنامه (قران و رباتیک و …)
  • آموزش بهداشت فردی و اجتماعی
  • اردوها و بازدیدهای هدفمند علمی ، فرهنگی و تفریحی
  • سرویس رفت و برگشت

فوق برنامه ها

  • مکانیک و رباتیک
  • هنر خوشنویسی
  • توسعه سواد خواندن(PIRLS)
  • کتابخوانی (درک مطلب)
  • آزمایشگاه علوم

اهداف مدرسه

مؤسسه آموزشی و علمی فرهنگی ره پویان با فراهم نمودن بستر مناسب در جهت شناخت استعداد های نوآموزان و دانش آموزان خویش ، شروع به فعالیت نموده و اهتمام ویژه ای به نوآوری ، خلاقیت ، پرورش و شکوفایی مهارت های ذهنی و عملی دارد تا آنان را آماده  ورود  به دنیای پرشتاب امروزی نماید.

tree

درباره مدرسه

پیش دبستان و دبستان پسرانه هوشمند غیردولتی ره پویان ۲ وابسته به موسسه آموزشی ، علمی و فرهنگی ره پویان با بهره گیری از تجارب آموزشی ، تربیتی و مدیریتی در حوزه آموزش و پرورش از سال تحصیلی ۱۳۹۳ آغاز به کار نموده و هم اکنون در فضایی بالغ بر ۷۶۰ متر مربع و یک طبقه بنا به متراژ ۴۴۶ متر مربع و ۷ کلاس درس و ۳۱۴ متر مربع حیاط و امکانات دوربین مدار بسته ، کلاس های هوشمند ، نماز خانه ، حیاط مناسب ، آب خوری جدا از سرویس های بهداشتی ، محوطه ی اجرای مراسم صبحگاه و … مشغول ارایه خدمات می باشد

سیاست ها و فعالیت های آموزشی

سیاست های آموزشی دبستان :

سیاست های آموزشی دبستان ره پویان منطبق برساحت های شش گانه سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش بوده و تمامی اهداف و برنامه های خود را در راستای ساحت های شش گانه تنظیم و اجرا خواهد کرد .

بر اساس سند تحول بنیادین ، تعلیم و تربیت دانش آموزان بر اساس ساحت های شش گانه ، تربیت دینی و اخلاقی- تربیت اجتماعی و سیاسی – تربیت زیستی و بدنی- تربیت زیبا شناختی و هنری – تربیت اقتصادی و حرفه ای- تربیت علمی و فناورانه ، صورت خواهد گرفت. همچنین محور فعالیت های مدارس ره پویان بر پنج عنصر علم، ایمان، اخلاق، عمل و تفکر صورت می گیرد.

مقصود از « ساحت» حوزه، محدوده و دامنه ی خاصی است که مجموعه ای از رفتارها و فعالیت های تعلیم و تربیت در آن حوزه و دامنه قرار می گیرد.

فعالیت های آموزشی :

  • آموزش مفهومی دروس با استفاده از ابزار کمک آموزشی

                    (دست سازه ی آموزگار یا دانش آموز – آماده ی شرکتی)       

  • استفاده از تخته هوشمند در کلاس ها به همراه محتوای الکترونیکی مناسب
  • تدوین کتاب کار و تمرین های آدینه برای تمامی پایه ها جهت تعمیق یادگیری
  • تدریس تخصصی درس قرآن توسط مربی متخصص علوم قرآنی
  • تدریس تخصصی درس ورزش توسط مربی متخصص در سالن ورزشی استاندارد
  • تدریس بخش رایانه درس کار و فناوری در هنرستان ره پویان صنعت

                   (مجهز به سایت رایانه ای با سیستم های به روز)                     

  • ارزشیابی مستمر

        (مدادکاغذی- عملکردی – شفاهی – کنفرانس – کارگروهی – تحقیق ، پژوهش و آزمایش) 

  • گزارش کتبی ماهانه وضعیت درسی و انضباطی دانش آموزان به اولیای محترم
  • شرکت در جشنواره ها

             (نویسنده کوچک  اندیشمند فردا- طرح جابربن حیان- تولید محتوای الکترونیکی و … )

فعالیت های فوق برنامه
robot2

رباتیک

بر اساس مطالعه صورت گرفته در برخی کشورها، مشخص شد که آموزش برخی مهارت‌های فنی در دوران کودکی بیشتر نهادینه می‌شود، باتوجه به اینکه کسب مهارتهای فنی برای تمامی دانش آموزان خصوصا دانش آموزان پسر از اهمیت خاصی برخوردار بوده و متاسفانه امروزه به این مهم اهمیت کمتری داده می شود ، لذا این واحد آموزشی به منظور رفع این نقیصه و آشنایی دانش آموزان با مهارتهای فنی ، رباتیک را به عنوان یکی از عناوین فوق برنامه خود انتخاب نموده است.

  • تقویت مهارت دست ورزی
  • تقویت هوش و خلاقیت
  • تقویت قدرت تمرکز و تجسم فضایی
  • تقویت هماهنگی حواس و عضلات دست
  • کاربردی نمودن مفاهیم علوم و ریاضی
  • آشنایی با مباحث مکانیک-  الکترونیک و برنامه نویسی رباتیک
رباتیک 2
رباتیک

هنر خوشنویسی

 اگر هنر را يکي از مهمترين عوامل انتقال فرهنگ بدانيم، به جرأت مي توان گفت، خط عالي ترين و شفاف ترين اثر هنري است که براي آيندگان به جاي مي ماند. خط که اولين صحنه مواجهه کودک با دنياي يادگيري هاي نظام مند است، نقشي بسيار مهم و تعيين کننده در بازسازي ذائقه زيبا شناختي دارد. درست نوشتن، زيبا نوشتن و خوانا نوشتن همه از اموري هستند که پايه و اساس آن ها را بايد در دوره دبستان گذاشت.يادگرفتن خوشنويسي يکي از عوامل موثر در موفقيت درسي و تحصيلي دانش آموزان و از آن مهم تر، مجوزي براي ورود آنان به محيط هاي اجتماعي بزرگ تر و جديد تر است.

  • آموزش صحیح به دست گرفتن قلم
  • تقویت زیبانویسی حروف و واژگان
  • تقویت قدرت تمرکز و تجسم فضایی
  • تقویت هماهنگی چشم و دست
  • تشویق به خلق آثار هنری با تقویت حس زیبا شناختی

توسعه سواد خواندن (PIRLS)

مطالعه‌ بين‌المللي‌ پيشرفت‌ سواد خواندن‌ يك‌ برنامه‌ ابتكاري‌ براي‌ ارزيابي‌ توانايي‌ خواندن‌ كودكان‌ در پايه‌ي‌ چهارم‌ ابتدايي‌ است‌ كه‌ چهل‌ كشور از سراسر جهان‌ در آن‌ شركت‌ دارند.
لايه‌ها و ابعاد يادگيري‌ خواندن‌ در اين‌ مطالعه‌ عبارت‌ است‌ از:
– تمركز و بازيابي‌ اطلاعات‌ خاص‌ 
– استخراج‌ صريح‌ اطلاعات‌ 
– تلفيق‌ و تفسير اطلاعات‌ و انديشه‌ها 
– بررسي‌ و ارزيابي‌ ويژگي‌هاي‌ متن‌
هدف‌ مطالعه‌
هدف‌ مطالعه‌ پرلز (PIRLS) كمك‌ به‌ بهبود فرآيند ياددهي‌ ـ يادگيري‌ در قلمرو “سواد خواندن‌” دانش‌آموزان‌ است‌. اين‌ دانش‌آموزان‌ به‌ عنوان‌ نماينده‌هاي‌ منتخب‌ كشورها، از نظر سواد خواندن‌ آزمون‌ در مقايسه‌ با دانش‌آموزان‌ ساير كشورها مورد مقايسه‌ قرار خواهند گرفت‌. به‌ عبارت‌ ديگر، هدف‌ فراهم‌ كردن‌ اطلاعات‌ لازم‌ در بارة‌ پيشرفت‌ سواد خواندن‌ دانش‌آموزان‌ در سطح‌ بين‌المللي‌ و تحت‌ شرايط‌ و امكانات‌ خاص‌ هر يك‌ از كشورها است‌.

تعريف‌ سواد خواندن‌ و ابعاد آن‌
“سواد خواندن‌ ” يكي‌ از مهمترين‌ تواناييهايي‌ است‌ كه‌ دانش‌آموزان‌ در طول‌ يادگيريهاي‌ خود در سالهاي‌ اوليه‌ دبستان‌ كسب‌ مي‌كنند، و اين‌ توانايي‌ در رشد عقلاني‌ اجتماعي‌ و عاطفي‌ هر كودك‌ نقش‌ مؤثر دارد. و اساس‌ يادگيري‌ آنها را در ديگر موضوع‌ها را فراهم‌ مي‌سازد. توانايي‌ و مهارت‌ خواندن‌، كودكان‌ را قادر مي‌سازد كه‌ بتوانند در جامعه‌ خويش‌ به‌ طور فعال‌ و آگاهانه‌ مشاركت‌ داشته‌ باشند. تعريف‌ سواد خواندن‌ براساس‌ پرلز چنين‌ است‌: “توانايي‌ ساخت‌ معنا و درك‌ مطلب‌ و استفاده‌ و كاربرد شكل‌هاي‌ متفاوت‌ زبان‌ نوشتاري‌ مورد نياز جامعه‌ و ارزشمند براي‌ فرد” .
در اين‌ پروژه‌، سواد خواندن‌ از سه‌ جنبه‌ زير مورد مطالعه‌ قرار مي‌گيرد:
۱ـ فرايند درك‌ مطلب‌
۲ـ هدفهاي‌ خواندن‌
۳ـ رفتارها و نگرش‌هاي‌ خواندن‌

Pirls1

کتابخوانی (درک مطلب)

مهارت در خواندن و درک مطلب، از مهم‌ترین نیازهای یادگیری دانش‌آموزان است.درک مطلب، اعم از فهم متن و تفسیر و استنتاج از متون درسی و غیردرسی، دانش‌آموزان را با افکار و اطلاعات جدید آشنا می‌کند و شیوه بهتر اندیشیدن و بهتر زیستن را به آن‌ها می آموزد.

به عبارت دیگر، سواد خواندن، به معنای علمی و جامع‌ آن، وسیله‌ای است که از طریق آن می‌توان به ذخایر بی‌انتهای تجربه بشری دست یافت. منظور از (سواد خواندن) هم عبارت است از خواندن همراه درک مطلب و دریافت معنی و مفاهیم کلمه‌ها، عبارت‌ها، جمله‌ها، دریافت دانستنی‌ها و شناخت مضامین و ارزش‌های نهفته در متن و در نهایت گرفتن پیامی که نویسنده‌ با به کارگیری نشانه‌ها و رمزهای کلامی آن را نوشته است.

در برنامه درسی خواندن(آموزش درک مطلب)دو هدف عمده دارد: اول، کمک به دانش‌آموزان برای فهم مطالب و محتوای درس، و دیگر، توسعه توانایی آن‌ها به منظور تبدیل آنان به افرادی خود تنظیم در استفاده از راهبردهای درک مطلب.

PIRLS1

فعالیت های پرورشی

  • اجرای مراسم صبحگاه

              (سلام و احوال پرسی – نظام جمع – تلاوت آیاتی از قرآن کریم – هم خوانی سرود ملی)

  • (ذکر حدیثی از ائمه اطهار(ع) – دعای  امام زمان (عج) – نرمش صبحگاهی
  • برگزاری و گرامی داشت مناسبت های ملی و مذهبی

            ( مراسم بازگشایی – محرم – روزدانش آموز – هفته وحدت -جشن یلدا – دهه فجر – عید نوروز و…)

  • برگزاری اردوهای علمی و فرهنگی وتفریحی

            (موزه ها- کارخانه ها – باغ وحش – برج ها – شهر بازی – پارک ها -سیرک- سینما)

  •  اقامه نماز جماعت و برگزاری زیارت عاشورا 
  • آماده سازی دانش آموزان برای مسابقات(علمی- پژوهشی- فرهنگی هنری و ورزشی )                     
  • برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی هنری درون مدرسه ای
  • برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی
  • استعداد یابی و آماده سازی دانش آموزان مستعد جهت سرود ، تئاتر، نویسندگی ، ورزشی و …
۲۰۱۹۱۰۲۲_۰۸۵۹۴۰
محرم

مدرسه و خانواده

حضور مشاور تحصیلی و خانواده در مدرسه :

نظر به اینکه پرورش انسان هاي متعادل و رشد يافته از جمله اهداف مهم آموزش وپرورش بوده و براي تحقق اين امر هماهنگي و همفکري دو نهاد خانه و مدرسه ضروري است، لذا خانواده هايي مي توانند دوش به دوش آموزش وپرورش رسالت تربيتي خويش رابهتر انجام دهند که خود از سلامت و تعادل و فرهنگ تربيتي صحيح برخوردار باشند.بديهي است، خانواده ها به دليل عوامل گوناگون با مشکلاتي روبرو بوده و کمک ودادن مشاوره به خانواده ها ودانش آموزان از سوی این واحد آموزشی به نظر ضروری می رسد .

بهداشت و سلامت

  • آموزش نکات بهداشت فردی برای داشتن بدنی سالم

      بدن سالم منجر به شهروند سالم ، جامعه سالم و محیط زیست سالم خواهد شد

  • طرح وارنیش توسط متخصصین مرکز بهداشت
  • آشنایی با بیماری های واگیردار و راه های مقابله با آنها
  • آموزش بهداشت دهان و دندان
  • آموزش اهمیت ویتامین ها و کلسیم
  • معاینات پزشکی

      ( سلامت عمومی بدن – بینایی و شنوایی  سنجی-اندازه گیری قد و وزن و ناهنجاری های اسکلتی)

  • آموزش هرم غذایی
بهداشت 3
بهداشت